Sunday 4 September 2016

8 Hari Di USM

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum dan selamat petang,

Harini aku mereput dalam bilik disebabkan roomates aku balik rumah. Semalam pergi jalan jalan dekat tesco sungai dua dengan kengkawan, harini mereput jelah disebabkan hujan.

6 hari jugak lah aku berorentasi dekat USM ni. So far alhamdulilah, even penat tapi best. Kakak dan Abang abang PPSL jugak memang baik dan sangat prihatin terhadap kesihatan junior junior baru ni. Memang mula tu susah nak addapt suasana sebab aku tak pernah alami semuani dan bila masuk USM baru aku tau everything gonna be fast dan siapa lambat dia tak dapat. 

So, bangun ecah bangun.

Bukan senang kita nak menerima suasana atau enviroment yang baru. Tapi makin hari makin aku boleh terima. Tipu lah kalau cakap tak sakit kaki, tak lenguh semua, tidur tak cukup. Ni kan lumrah student, so boleh dah la aku buang tabiat lama lama pemalas ni. 

Aku dapat Desa Aman damai. Seriusly memang best even desa ni murah dan tak seperti desa lain, tapi semua kemudahan ada dekat sini. Boleh kata dekat jugak lah dari desa lain kan. So setiap desa ada pro and kontra dia. 

Kemudahan internet, wifi ni aku tabik lah. Aku siap boleh layan drama online semalam kot. Nampak tak laju. So far takyah beli data lah hahaha! Topup jaa untuk aktifkan sim kad kan and if any emergency boleh call terus.

So mybe lepasni boleh update selalu kalau takda task or else. Doakan semoga semua urusan ecah dipermudahkan. Amin.

Salam Kemerdekaan buat semua yang ke 59. Inilah hasil mahasiswa mahasiswi USM 2016/2017.

Lots of love ecahh,






3 comments

4 September 2016 at 17:19

goodluck

5 September 2016 at 09:19

haha. internet wifi dkt u mmg laju. dulu busyra sllu sngt download movie. hehe

9 September 2016 at 15:45

Ecah!!!! All the best kat usm. Bnayak lagi benda beru yang ecah akan rasa tapi takpee semua tu utk kita belajar okay muaaah!!

Post a Comment