Friday 10 July 2015

Hanya kerana ayat

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum dan selamat malam to all reader.

Harini dah jumaat dimana merupakan jumaat terakhir di bulan ramadhan ni. Next jumaat kita dah raya, tinggal lebih kurang 6 hari ja lagi sebelum melangkah ke bulan baru mengikut kalender islam. Hihihihi.

Actually, taktau nak share topik apa, sebab idea bila di kerah tetiba bukannya nak keluar kan. So, apa lagi meh nak cerita sedikit mengenai hanya kerana sepotong ayat, semua nya boleh berubah, semua akan hilang dan sebagainya, ada positif ada negetif, jadi pilihan anda yang manakah? Tepuk dada, tanya iman, hihihi.

Kadang kadang, kita tak sedar dengan hanya sepotong ayat, mampu membuat orang terluka sepanjang hayat. Seram kan mendengar nya, tapi itulah hakikat nya yang harus kita terima. Maka, berhati hati lah ketika berkata. Gunakanlah hak berfikir sebelum hak bersuara. Kita di gesa supaya berfikir dulu sebelum bercakap, kerana apa? Luka di jari kita nampak di mata, tapi bila luka di hati tiada siapa yang tahu.
I'm not perfect, i make mistake, i hurt people but when i say sorry, i mean it..
 Semoga bermanfaat dan peringatan untuk diri sendiri..

Lots of love ecahh, 

5 comments

Amalina..
10 July 2015 at 21:03

Kenapa manusia susah nak maafkan kita.. kita bukan nya malaikat yg tk buad dosa? Perih menerima kod, sebab salah faham semua jadi hancur....

10 July 2015 at 23:05

Forgive and forget..yang susahnya adalah forget..sedangkan yg forget selepas forgive pun besar pahalanya..

11 July 2015 at 00:48

kita hanya manusia biasa yang tak lepas dari kesilapan....

11 July 2015 at 18:22

Miza pelik. Pelik dengan manusia yang apabila kita minta maaf dia makin marah. Hahahaa sebab miza ada kawan jenis macam tu. ^^"

12 July 2015 at 10:30

In shaa Allah sama-sama kita jaga percakapan kita . Heee

Post a Comment