Tuesday 12 January 2016

Ayah Adalah Yang Terhebat!

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”


Assalamualaikum dan selamat petang,

Ayah. Ayah. Ayah. Ayah akan melupakan apa yang dia inginkan, supaya ayah dapat memberikan apa yang kita perlukan. Ayah membelikan lolipop yang kita inginkan, dan dia akan menghabiskan kalau kita tak suka..Ayah juga menghentikan apa yang sedang dikerjakannya, walaupun kita hanya ingin berbual..Ayah........... 


Ayah selalu berfikir dan bekerja keras untuk membayar yuran setiap semester, meskipun kita tidak pernah membantunya menghitung berapa banyak kedutan di dahinya..Ayah akan berkata "Tanyakan pada Ibumu" ketika dia ingin berkata "tidak"..Ayah tidak pernah marah, tetapi mukanya akan sangat merah padam ketika anaknya menginap dirumah rakan tanpa izin..

Perasaan terbaik bagi ayah adalah ketika dia melihatmu melakukan sesuatu seperti gaya dan caranya..Ayah lebih bangga melihat prestasi mu, daripada prestasinya sendiri..

Ayah, hanya akan bersalam denganmu ketika pertama kali kita pergi merantau meninggalkan rumah, kerana kalau dia memeluk mu, mungkin dia tidak akan pernah dapat melepaskannya..Ayah tak suka menitiskan air mata.. 

Ketika kita lahir dan dia mendengar kita menangis untuk pertama kalinya, dia sangat gembira sehinggakan hampir keluar air matanyanya. Ketika kita masih kecil, dia akan memelukmu untuk mengusir rasa takutmu itu..Ketika kau mimpi akan dibunuh hantu..

Tapi, ayah tidak pernah dapat tidur sepanjang malam, ketika anak kesayangannya diperantauan tidak memberi sebarang berita khabar selama hampir satu bulan. Cinta seorang ayah selalu tersembunyi di dalam senyuman dan hatinya.Walau tidak selembut kasih seorang ibu, kasih seorang ayah begitu mendalam di dalam hati. 
Ayah pesan " Jangan kecewa meskipun kamu seorang wanita, selalulah menjadi bidadari kecilku dan bidadari terbaik untuk ayah dan anak anakmu kelak! Lelaki yang lebih dapat melindungimu melebihi perlindungan ayah, tetapi jangan pernah kamu gantikan posisi ayah di hatimu"..
Kasih sayang ayah tiada bandingannya..Mak dan ayah perlengkap hidupku selamanya bersama keluarga terindah <3

Lots of love ecahh, 

6 comments

12 January 2016 at 18:13

Untung kalau masih ada ayah..
Tapi bagaimana pula nasib yang tiada ayah...
Semoga ayah kita sentiasa dilindungi..

12 January 2016 at 21:03

@Nao Mei Hargai sementara masih ada kan ^_^

12 January 2016 at 22:49

:)) i love my abah! <3 hehe

13 January 2016 at 01:15

seorang ayah memang hebat :) betul tu, hargai lah.

13 January 2016 at 12:49

sukar diungkap dengan kata-kata..

13 January 2016 at 18:13

It's true!
Aside your mother, your father has worked for all of family and he also give his love via his hard work!

Hope you good!
PujP

Post a Comment