Hitam Putih Kehidupan

by - 22:46:00

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Engkau datang kepadaku dengan sejuta harapan. Kau janjikan cinta itu. Ternyataku hanya persinggahan hatimu yang luka. Sungguh ku tak sangka. Dan saat kekasihmu,inginkan kau kembali. Tinggalkan aku,lupakan ku,kembali lah kau kepada dirinya. Kerna ku tahu cinta ini,hanya perlarian bagimu. 

Aku sendiri tak pasti apakah sebabnya mereka beria ia mahukan nya. Penting sangatkah? Kita tak perlukan kekasih untuk rasa bahagia. Semua itu hanyalah mainan hati dan perasaan. Macam itulah hitam putih kehidupan kita. Hitam tak semestinya kotor,putih tak semestinya bersih.Setiap kehidupan mesti ada suka dan duka yang berlaku dalam hidup diri sendiri.

Awas sekarang awak berada di zon cinta! Tak bermakna bila berada di zon cinta,saya dan awak tengah angau bercinta. Itu tidak sama sekali bermaksud. Kadang jari ini teringin sangat untuk menaip madah madah cinta tatkala sunyi menguasai diri. Sesungguhnya aku tidak pernah sunyi. Aku juga ada yang sayang,ada yang cinta,tak perlu jeles antara satu sama lain. Kerana apa? Allah sangat menyayangi kita semua. Yakin!!

Mencintai seseorang umpaa langit jatuh ke bulan,tanpa bintang bergelipan malaplah bintang tanpa rindu. Tanpa manusia tiadalah kerinduan serta cinta? Kalau sayang aku,pimpinlah ke syurga!!
Jangan biarkan minda berada di kedudukan selepas hati. Minda sepatutnya yang menguasai diri. Perasaan ini seperti seni. Ia umpama menari. Perlu ke kanan,ke kiri dan berpusing. Lagi cantik pusingannya,lagi cantik di lihat.

Dari mata turun ke hati hadirnya cinta timbulah sayang berbunggalah bahagia. Kalau betul sayang dia,buktikan dengan doa walaupun dia tidak tahu,tapi Allah tahu bertapa sayangnya kita pada dia. One day i caught myselft smiling for no reason.Then what? I realized i was thinking of you?  Hati perempuan ni macam wifi rumah aku juga. Di privated kan. Kerana apa? Kerana lelaki yang special saja boleh boleh tahu. Ingat,nak mengenali seseorang itu memang senang,tapi nak lupakan tu dehh. Amat susah wahai sahabat sekalian............
Oh Allah,make it easy for me and not make it difficult and end it with goodness :')))
How about my new design? Ahhh, nampak macam kebudakkan. InsyaAllah akan datang akan berubah sikit sikit. Kehkeh!
Lots of love ecahh, 

You May Also Like

3 Comments

  1. Smile for no reason ? Hee that normal babe . U have been caught in love . #practise MUET . XD

    ReplyDelete
  2. hahahha. caught in love? i dont think so right now, mybe next time i will fall in love for prince charming, hahahaha. omgg muet comming soon dear.. so scaryy.

    ReplyDelete
  3. org kata org bercinta lebih ke arah sastera haha, puitis sungguh ye! :D

    ReplyDelete