Sunday 19 April 2015

Diriku tak akan seperti mu.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 " Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

When you have friends, don't expect your friends to fill your emptiness, When you get married, don't expect your spouse to fullfill you every need. When you're an activist, don't put your hope in the resuls. When you're in trouble don't depend on yourself. Don't depend on people. Depend on Allah.
Aku punya cita cita besar sekali. Terlalu besar besar besar. Namun, hakikatnya perjalanan sebuah kehidupan ini tidak akan semudah dan tak akan mudah kerana ini adalah sunnah perjuangan. Berlari jangan berhenti, belajar jangan merasa cukup, berharap jangan berputus asa, tak mudah tapi jangan mengalah!


Terkebil kebil lagi, tak boleh melelapkan mata dek kerana banyaknya benda yang bermain main di fikiran. Alangkah besarnya impian!! Dan satu saat kita sedar yang akhirnya setiap langkah perjalanan kehidupan ini sudah di aturkan oleh Allah. Pada kita cuma usaha, dan Dialah Allah yang akan mentakdirkan sebaik baiknya untuk kita.

Pergi jauh jauh wahai jiwa yang kecil. Seringkali meronta ronta meminta sesuatu yang sudah pasti aku sendiri tidak mengertinya. Biarlah yang tinggal nanti hanya jiwa yang besar. Jiwa yang besar besar besar! Agar nanti aku tak mudah memberi alasan untuk berhenti. Pada setiap lelah dan titik lemah kehidupan.

Walaupun jalan itu seakan masih jauh dan panjang, aku akan merintisnya perlahan-pahan kerana di sepanjang laluan itu, aku belajar erti sebuah kehiduupan. Bukan kesabaran jika masih mempunyai batas, dan bukanlah keikhlasan jika merasakan sakit..

If you dont fight for what you want, dont cry for what you've lost... 

Lots of love ecahh,