Rindu bersemu di hati

by - 15:37:00

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

" Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Dekat satu jendela, tergantung sebuah kalender. Ia menandakan waktu yang masih tersisa. Ketika di dalam kelas aku terlihat semua rakan rakan sekelasku.. Entah kenapa mereka kelihatan dewasa dengan.......masa depan masing masing agaknya. Sentiasa terungkap di minda ini..

Kita memulakan perjalanan kita entah ke kiri entah kenan. Aduh,sakit sungguh saat melangkah demi tapak ke tapak..Dan di belakang kita terkembang sang sayap. Cantik di lihat. Kembang dengan penuh harapan yang tidak akan mengecewakan sesiapa lagi.

Setiap kali bunga sakura bermekaran. Di suatu tempat lonceng harapan pun berbunyi, ding dong ding dong dengan pernuh alunan nya. Selalu pecaya pada hari esok. Kita mula melangkah dengan berani,setiap kali bunga sakura bermekaran. Pada suatu kawasan yang sangat kecil,seseorang tengah berdoa untuk datangnya hari esok. Ia datangnya esok dengan usaha kita sendiri.

Adakalanya kita bertengkar dan menangis bersama. Namun sekarang? Dupdapppdupdapppp. Sungguh aku merindui saat saat itu. Di saat aku suka dan duka. Kita telah lalui bersama. Di setiap saat kita tak pernah sendiri. Di dalam gambar kelulusan kita,ku tunjukkan senyumku :')

Namun,

Di saat musim berganti. Sayonara.

Setiap kali air mata menitis keluar. Keluar tanpa aku minta sekali pon.Aku terus berjalan dan membiarkannya terjatuh membasahi bumi ini.Ku tarik nafas ku dalam dalam agar dapat melihat langit yang biru. Setiap kali air mata menitis keluar mengingatkan ku setiap memori terindah.

Dan juga impian di depan mataku, bersama kita pasti dapat mencapainya..
No matter what difficult times you face, someone will be there to watch over you.

Lots of love ecahh vs aina, 

You May Also Like

1 Comments