Sunday 24 January 2016

Realiti Insan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum dan selamat petang,

Semalam aku join Program 1EDUMAS yang merupakan seminar pendedahan pendidikan yang di anjurkan oleh pihak Universiti Malaysia (UM) Alhamdulilah banyak info yang sangat berguna dan seminar ini lebih menumpukan Pelajar STPM dan Lepasan STPM.

Pendaftaran bermula awal pagi, lebih kurang pukul 7.30 pagi dan sekitar pukul 7.15 pagi dan ramai peserta berkumpul di luar dewan. Alhamdulilah, pendedahan yang sangat berguna dan fasi fasi yang sangat sporting. Bak kata orang takkan menyesal punya bila join program ilmu. Walaupun, ramai pelajar lepasan stpm yang tak join, namun ianya tetap meriah dengan adik adik junior stpm. Lepasni program ini akan ke negeri kedah pulak! :D Katanya, akan menjelajah satu Malaysia. 

Pemohonan Universiti Malaya boleh di buat di lawab sengsawangnya, dan ianya adalah percuma! Jom semua kita apply di sana! Mana tau rezeki kita kan dapat, yang pasti usaha dan berdoa. Sesama kita dapat kecapi apa yang kita nakkan! Yedok hehe!




Kalau korang ada kesempatan untuk pergi nanti, pergilah untuk mencari ilmu pengetahuan. Tak salah dan ianya sangat bermakna untuk korang! Hihihi! Okay aku nak share satu video yang aku layan sejak balik dari program! Masih teringat silat yang dilakukan oleh kak fasi dan abang fasi! Hewhew!

Harapan ku dalam hidup ini, ku ingin menggapai cita dan cinta

Lots of love ecahh,

6 comments

24 January 2016 at 13:21

all the best :)

24 January 2016 at 13:34

Win...menggapai cita cita dan cinta....in sya Allah..aaaminn..

24 January 2016 at 23:51

Cita dan cinta...InshaAllah akak doakan :)

25 January 2016 at 13:22

wah wah wah amin amin inshaallah!
cita dan cinta! <3

25 January 2016 at 22:25

aisy dulu asasi dekat sini.... kenangan manis banyak terpaut kat sini... sayang UM FOREVER

2 February 2016 at 11:52

Good luck! :D

Post a Comment