Thursday 11 June 2015

Biarkan hanya mulut bebicara...

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

" Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Horny4him.tumblr_large


Ketika Allah menginginkan dua hati bertemu, dia akan menggerakkan keduanya. Tidak hanya salah satu, dan apabila dua hati mengingati yang satu, maka mudahlah bagi keduanya untuk bersatu. There is always something to be integrated; always something to be learn.

Saat Allah mencintai seseorang, tempat pertama menerima sentuhan cinta itu ialah hati mereka. Disitulah Allah melenyapkan rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka, kemudian digantikan dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan yang lebih baik. Hati kita seeloknya selalu berbisik "Aku tahu bila Allah mencintaiku iaitu saat aku membenci segala kejahatanku"

BENAR.Memang dunia ini cukup tidak adil kepada kita. Tetapi Allah itu maha adil. Perancangannya cukup rapi untuk setiap makhluknya. Dia sentiasa menyimpan pelangi untuk setiap hujan panas yang dialami hambaNya.
Untuk sebuah hati yang masih menanti,menantilah dengan cinta.Cinta yang akan membuatmu menerima apapun kehendak-Nya.Kelak kau akan sedari,cintamu kerana-Nya akan membuat penantian itu tak pernah sia-sia.. Untuk sebuah hati yang masih merindu,rinduilah Dia yang paling layak untuk dirindu. Kelak kau akan tahu,merindukan-Nya adalah penantian dan pencarian yang terindah!

Lots of love ecahh, 

5 comments

11 June 2015 at 22:59

"hidup bagaikan sebuah drama yang kita nantikan episod seterusnya. Pengarahnya, Allah yang mengarahkan segalanya dan menetapkan segalanya dalam hidup kita". keep waiting ;)

fatiah
11 June 2015 at 23:06

Saya suka semua entry awak T_T

11 June 2015 at 23:32

"Aku tahu bila Allah mencintaiku iaitu saat aku membenci segala kejahatanku" this is so nice!! tkpenah dgr lg quote ni, will save dalam otak haha :D

15 June 2015 at 09:46

sejuk hati baca entry ini.. ya Allah tak pernah putus asa utk hambaNya . Jadi kita pun mesti sentiasa berusaha untuk menjadi yang lebih baik,,

16 June 2015 at 16:50

;') on wy way to a better life.

Post a Comment