Monday 25 May 2015

Bila tiba saat ini.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Saat kita menempuh onak onak duri dunia kekadang hati ini tersentuh. Yaa ulang suara tersentuh. Indah langit dihiasi awan dan indah laut di hiasi kebiruan. Indah hati dihiasi apa? Indah hati dihiasi dengan alunan zikirullah. Saat air mata adalah tanda saat mulut tak terkata. Maka diam pula adalah bahasa saat hati tidak mampi lagi untuk berbisik berbicara :")

Apabila beberapa huruf digabungkan, iainya membentuk sebuah cerita. Tidak kisahlah sama ada cerita itu sedih, gembira, duka atau lain lain lagi asalkan cerita. Cerita yang akan menjadi sejarah buat kita semua. Masa depan adalah penentunya ^^ Apabila cerita itu dihayati, iainya membentuk pengajaran buat kita semua. Apabila penggajaran itu diteliti, ia sebenarnya sebuah pengalaman. Daripada pengalaman itu,terhasilah liku kehidupan yang diadaptasi dalam bentuk coretan :p

377105_270154526428631_751496338_n_largeKita semua tidak sempurna. Kita sering melakukan kesalahan sama ada kecik mahupun besar. Kekadang apa yang kita lakukan tidak semua orang suka dan hanya memendam dendam yang berbara. Jangan lah jadi seperti belon yang ditiup semakin besar dan akan pecah dengan hebatnya. Jadilah seperti belon yang ditiup dan melepaskan angin nya sikit sikit. InsyaAllah dengan redha Allah perasaan marah itu kian hilang :') Jadilah manusia "forgive" dan " forget" insyaAllah kita akan temukan ketenangan yang abadi :')

Dear, Kita berkawan kerana Allah. Kita berpisah kerana berpisah. Semua orang tahu Allah menetapkan takdir bagi seseorang tapi tidak semua orang dapat menerima takdir itu. Kita hanya merancang dan Allah yang menentukan. Sebaik baik perancangan adalah perancangan Allah. Senyumlah selagi anda mampu tersenyum. Kekadang senyum dapat menghindarkan sejuta satu rasa sedih di hati. Gembirakan hati insan yang kita sayang. Jangan biarkan mereka risau walaupun itu hanyalah senyuman palsu :')
Hargai orang yang kita sayang sebelum terlambat. 

lots of love ecah, 

8 comments

25 May 2015 at 21:12

Indeed.. Sebaik2 baik perancang adalah perancangan Allah. Rapi mana pun kita rancang, bila Allah dah tetapkan tak boleh, memang tak boleh. Terima dengan redha sebabnya Allah menjanjikan yang terbaik buat hambanya..huhu

25 May 2015 at 21:25

@Zierwa Zainal Kan kan, kita hanya merancang tapi perancangan Allah lebih baik. heehe

26 May 2015 at 05:25

Buruk atau baik sesuatu peristiwa itu mengandungi 1001 hikmah yang perlu kita syukuri.. Mungkin tak nampak sekarang..tapi insyaAllah satu hari nanti.. Janji Allah itu pasti.. :)

27 May 2015 at 08:00

Indeed! fighting!!!

28 May 2015 at 16:57

hopefully yg terbaik tuk sume...

29 May 2015 at 09:21

Yes..forgive and forget..bukan mudah tapi tidak mustahil..

1 June 2015 at 11:04

tersenyum ecah baca entry ni. kapankah kita bisa ketemu >_<

1 June 2015 at 15:01

Why senyum sayang haha. Bila ya? Bilaa awak balik sini kikih, insyaAllah raya nt.

Post a Comment