Wednesday 8 March 2017

CUTI CUTI DENGAN SALE TRAVELOKA

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Assalamualaikum dan selamat malam,

Traveloka? Traveloka sekarang bagaikan sinonim dengan masyarakat kita sekarang.  Mesti orang ramai sedia maklum kan tentang website Traveloka yang semakin hari menjadi perbualan masyarakat. Traveloka menawarkan pelbagai kemudahan kepada pelancong antaranya kemudahan hotel dengan harga yang berpatutan, tempahan tiket penerbangan dan pelbagai lagi! Menarik tak? Baca sampai habis tau.

Sekarang ni jangan risau, korang boleh pergi mana saja dengan menggunakan Traveloka! Mudah dan cepat. Traveloka juga memperkenalkan kempen terbaru iaitu “SALE – ABRATION” hari ni tau.


Haa ini lah website Traveloka yang tengah sale tu! Mesti tertanya kan apa maksud Sale-Abration tu? Sale ni adalah sale yang ditawarkan oleh Traveloka kepada mereka yang suka melancong dengan menawarkan harga tiket sama ada tiket kapal terbang, hotel yang melibatkan pelbagai jenis perkhidmatan ataupun penginapan. Traveloka juga boleh digunakan untuk dalam negara dan luar negara. Menarik kan? Macam mana nak booking?

Okay, firstly korang kena bukalah website Traveloka untuk search destinasi yang menjadi pilihan anda. Tak perlu pun buka banyak banyak website untuk cari sebab sekarang kan ada perkhidmatan Traveloka yang memudahkan semua orang.

Ohh yaa, sebelum terlupa kan Traveloka ni takdak chas hidden kan. Kalau perasan, bila booking ticket ke apa apa kan, mesti ada chas hidden, tapi apabila kita menggunakan Traveloka mereka tidak mengenakan chas hidden yang akan membebankan pengguna. Mudah kan dengan Traveloka?
Nak jadi pengguna yang bijak kan? Jom bandingan harga di website Traveloka dengan website lain. Jauh lebih murah wei walaupun hakikatnya kita akan dapat keselesaan yang sama gitu. Perkara ni sangat penting untuk pelancong yang suka travel sebab korang boleh save duit tu untuk beli cenderamata, Hehe!

CARA TEMPAHAN HOTEL


Kita sedia maklum bahawa, Traveloka ni sebenarnya boleh digunakan untuk menempah tiket kapal terbang atau tempahan hotel. Perkhidmatan ni termasuklah untuk mencari, menempah dan membuat perancangan jadual untuk perjalanan percutian ada. Korang boleh menempah tiket kapal terbang atau hotel dengan menggunakan Applikasi ataupun melalui laman web yang official. Korang klik klik dan semuanya semudah ABC, jimat masa, tenaga dan wang ringgit tau.

CARA TEMPAHAN FLIGHT

Traveloka kan sangat mudah, jadi korang tak payah pon ke website yang lain lain untuk buat tempahan. Korang hanya guna satu website saja untuk tempahan hotel mahupun flight. Website ni boleh dikategorikan macam multifunction gitu hehehe! Sangat mudah, rugi kalau korang tak guna tau ehehe. Ecah dah survey tiket untuk ke Sabah Sarawak nanti, jauh lebih murah okay! Dapat perkhidmatan sama, tapi harga jauh lebih murah. Cubalah survey hehehe.


Ingat ye, Traveloka ni tiada hidden chas yang bermaksud kalau website ni paparkan harga RM100, korang hanya bayar RM100. Tak perlu extra chas macam yang lain. Heheh! Contoh nak beli bunga online yang berharga RM30, tapi ada extra chas. Kan dah jadi mahal balik kan? So, apa lagi meh kita pakat pakat cuba pakai Traveloka ni!


Ecah yakin kebanyakkan orang sekarang mempunyai online banking tak kisahlah bank apa. Tempahan tiket flight atau hotel untuk Traveloka boleh digunakan CIMB CLICKS, MAYBANK2U, RHB dan pelbagai lagi yang sememangnya dapat memudahkan pelanggan mereka! Klik klik dah settle hihihi. Disamping tu jugak, airline patner mereka juga pelbagai tau termasuklah Air Asia, Malaysia Airlines, Malindo Air dan sebagainya! Ecah sertakan beberapa contoh gamba ye.



Macam mana? Tertarik tak dengan Traveloka yang sememangnya superb kebabom lah. Hehehehe. Kalau nak bercuti tu jangan lupa survey dekat Traveloka okay. Jangan lupa klik https://www.traveloka.com/en-my/promotion/saleabration-countdown untuk perkembangan promosi yang diadakan oleh Pihak Traveloka!

Jangan lupa bertindak daripada sekarang, kerana tempoh promosi akan abis tak lama lagi. Kadang kadang kita perlu bercuti jugak bersama keluarga, adik beradik, dan sebagainya daripada segala tekanan. Percayalah kualiti yang diberikan oleh pihak Traveloka kepada anda! A Bigger Sale is Coming Your Way!

Lots of love ecahh,

10 comments

8 March 2017 at 21:43

wahhh...ada promosi arr..

9 March 2017 at 09:26

ada promosi la best nak beli

10 March 2017 at 00:27

haritu ada bukak tapi tak reti guna haha thanks share

10 March 2017 at 09:55

saya pun pilih traveloka. hehehe

7 April 2017 at 21:47

background music mendayu dayu :-). lagu apa ni sis?

13 April 2017 at 10:00

Haaaii.. TB datang melawat blog.. tak dapat nak komen sangat sebab tengah blogwalking dah singgah blog2 yang lain.. TB doakan untuk awak semoga hari ni hari yang lebih baik dari semalam .. K bye..

25 April 2017 at 02:21


SEGMEN JOM CARI PULAU
http://mimiebella91.blogspot.my/2017/04/penulisan-anak-didik-ku.html

meh la lawat blog saya

TQ for reading.

25 April 2017 at 11:31

traveloka ni mmg murah.. selalu booking hotel thru traveloka..

14 June 2017 at 09:46

tak pernah tahu lagi traveloka.. tapi just baru2 ni kerap nampak kt youtube..

7 July 2017 at 11:20

sekarang semua pun mudah.. hujung jari saja nak arrange apa2 kan.. hehe..

CT follow sini..
jemput singgah SitiYangMenaip ^^

Post a Comment