Monday 11 April 2016

KONSERT 5: DIKIR BARAT - VERIMY

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum dan selamat petang,

Harini aku nak share lagi tentang IBI PROGRAMME tapi harini berkisahkan tentang dikir barat. Siapa penah dengar dikir barat? Setahu aku kebanyakkan orang mengenali apa tu dikir barat tapi kali ni kan dikir barat ni dalam bahasa inggeris. Terlalu mencabar kan tapi enjoy. Alhamdulilah. 

Pembukaan lagu kelas aku dapat lagu oleh Datuk Siti NurHaliza dan penutup kesemua kelas diberikan lagu yang bertemakan ewa bulan. So setiap kelas perlu pilih lagu yang bersesuaian dan mengikut rentak asal lagu. Hihihihi! Jangan lupa lagi! Kami juga dikenakan mencari tiga lagu untuk buat dikir dan lagu yang dapat pengesahan tu adalah lagu wild heart by vamps, perhaps dan superstar! Nak tengok full konsert kami? Nantikan di utube!! Hehehe!!

Alhamdulilah, dikir barat kumpulan kitorang dapat number tiga bagi keseluruhan, tabuh, dan pelbagai lagi! Tahniah buat semua ahli kumpulan yang berkerjasama untuk menyiapkan task terakhir sebelum kita pulang ke negeri masing masing. Ingat kita bukan nak kejar menang, tapi kita nak lakarkan kenangan antara satu sama lain yang boleh diingati sepanjang hayat. Fuhh, sakit pingang tu perkara biasa lah.

Okay, seriusly nak cakap aktiviti kat sini selama dua bulan memang pack dan korang sangat sangat enjoy. Cepat ja rasa dua bulan tu tau, tengok tengok aku dah balik Perlis dah seperti sedia kala ni kan. So, thank you dekat pihak yang terlibat terutamanya dekat Abah, Ayah dan Parents. Aku sangat sayangkan budak budak kelas dan budak dormates. Paling benci bila adanya perpisahan tapi aku sendiri kena akui kerana adanya pertemuan pasti adanya perpisahan. Jauh di mata, dekat di hati.

Lots of love ecahh,


1 comment

12 April 2016 at 17:09

wow. dikir barat in english. menarik! hehe.

Post a Comment