Friday 27 November 2015

Tamat Pengajian Tingkatan Enam

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum, dan selamat pagi jumaat yang ceria,

Tanggal 26 November 2015, merupakan hari yang di nanti nantikan oleh pelajar tingkatan enam atas dan merupakan malam yang sedih kerana terpaksa berpisah dengan rakan serta guru guru. Okay, jangan sedih di awal bicara. 

Semalam, merupakan "Majlis Graduasi dan Makan Malam" yang diuruskan oleh pelajar enam rendah seperti kami juga, urus majlis graduasi untuk senior tahun lepas. Setiap tahun, perkara sama akan dilakukan setelah tamat pengajian STPM.

Maaf, salah teknikal untuk OGOS. Sepatutnya November. 

Okay, kali ni bertempat di Denai Larian Pengkalan Asam, Kangar manakala tahun lepas di Terinai. Alhamdulilah, semuanya berjalan dengan lancar. Tema pula tahun ni black and white, cuma aku ja terlari tema sikit. Tak apa, malam kita yang punya. Hahahah!


Rasa sedih ja bila tengok sijil ni sebab aku tamat pengajian...."bersama membina budaya ilmu"..akan kekal di minda..tu orang cakap, setiap pertemuan pasti ada perpisahan..dan ini masanya untuk kita berpisah...lepan ni semua dah ada haluan memasing...ada ke barat, timur, selatan, utara...tapi jauh di mata dekat di hati..insyaAllah..


Rezeki juga semalam, aku dapat anugerah kecermelangan akademik 2015. Alhamdulilah, bersyukur tak terkira sebab aku dipanggil untuk menerima hadiah..tak sangka tak dugaa...cekalkan hati, terus melangkah mencapai kejayaan..


Walaupun majlis nya simple, tapi ianya cukup bermakna untuk kami semua. Tahuni juga merupakan tahun terakhir di sekolah, dan tingkatan 6 di sekolah tersebut. Tahun depan, pelajar 6 bawah akan membawa ke sekolah baru disebabkan untuk membuat pusat di sekolah berkenaan. Jadi, bermakna juga cikgu cikgu juga terpaksa membawa diri ke sekolah baru. Sedih gila, cikgu cikgu yang terbaik di sekolah aku akan berpindah. Rindu serindu rindunya...

Ni merupakan salah satu gambar yang aku nak share, maaf disebabkan kurang jelas. Lighting kamera henpon tak berapa nak okay. Hahahaha. Nanti aku update gambar yang diambil oleh juru gambar. InsyAllah. Entry ni pon dah panjang, kot takdak sudi yang nak baca nanti T-T Semoga semuanya dapat melanjutkan ke universiti kelak. Okay nanti aku update lagi. Dah bagi kaum adam, gi solat jumaat! Hahahaha! Baibai.

Lots of love ecahh,

5 comments

27 November 2015 at 13:35

Tahniah ! :)


JOM JOIN GA LIKE DAN MENANG PS IKEA PERLIS
BANYAK HADIAH YG BAKAL DI MENANGI"
!!!!

http://ekinrazallibisnes.blogspot.my/2015/11/like-dan-menang-hadiah-misteri-rm1000.html

27 November 2015 at 16:03

salam ecah, all the best for the next step :)

27 November 2015 at 16:09

Alhamdulillah..tahniah ecah..syukur..tinggal tunggu result je la ni..moga kejayaan milik ecah dan kawan kawan ye..

27 November 2015 at 17:24

wow. tahniah ! biasa lah, kita kan kene terus maju. lepas ni insyallah blh sambung ijazah plak :D

27 November 2015 at 19:36

wohaaa same goes with me. dah tamat tingkatan 6. -.- sedih sgt rasanya

Post a Comment