Wednesday 16 September 2015

Sebab Tak Mampu

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”


Assalamualaikum dan Selamat pagi to all reader.

Salam Malaysia buat semua, 
Kita tak mampu puaskan semua hati orang.Kadang dalam hidup ni kita sendiri tak boleh jangka apa yang akan berlaku.Kita selalu mengharapakan yang terbaik untuk diri kita.Kita juga selalu mengimpikan yang terbaik untuk diri kita.Kita mungkin tak sedar sebenarnya Allah dah tetapkan yang terbaik untuk kita semua:')

Pernah tak kita terlintas dalam otak fikiran kita?Setiap hari kita merayu,mengharap dan berdoa akan sesuatu hingga suatu masa Allah berikan kepada kita perkara yang tidak pernah terlintas dalam otak fikiran kita? Tak semesti nya perkara yang tidak baik akan datang dalam bentuk yang baik,kengkadang perkara yang baik mungkin datang dalam bentuk ujian supaya kita menjadi manusia yang lebih baik daripada kisah dahulu. Mungkin?

Menanggis,meratap adalah perkara yang biasa terjadi pada diri kita. Kita tak mampu nak puaskan hati semua orang tapi sekurang kurangnya kita berusaha untuk puaskan hati semua orang.Aku tak mampu nak ikut patuh pada kata kata atau perintah semua orang tapi sekurangnya aku cuba untuk tidak mengikari mereka.

Lots of love Ecahh,

3 comments

16 September 2015 at 14:58

Betul ecah..tahap keterdayaan kita limited..yang penting kita berusaha untuk mmenuhi daripada langsung tidak mencuba,,

16 September 2015 at 20:28

Yes, right cacah. Kekadang tuu kite tak sedar pun Allah nak bg something yang baik dalam bentuk ujian. Wlaubgaimanepun, kita sebagai hamba..berdoalah selalu agar sntiase dia mmberi kita kekuatan. Sbb kekuatan itu takkan dtg dari kita sendiri mlainkan Allah yg bg kekuatan pd diri kita. Agar kita mampu. :)

17 September 2015 at 06:40

"Kita ni tak boleh hidup dalam expectation orang lain, duduk la dalam expectation Allah"

Manusia berubah dann takkan pernah puas! ^^

Moga dipermudahkan segala urusan ecah!

Post a Comment