Tuesday 9 June 2015

Jatuh Itu Perlu

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Jauh terbawa lukisan hatimu, hilang mencari di mana kau pergi. Engkau bagaikan bintang bintang di angkasa, hanya mampu melihat kamu. Walaupun sakit, walaupun sedih tak berdaya............

Assalamualaikum dan selamat malam :D

Manusia semua pernah jatuh. Mana ada yang sentiasa gagah tanpa rebah. Yang bezanya, cara dia menguruskan jatuh itu. Tak semua dapat urus dengan baik. Pecaya tak? 

Kadang kadang jatuh itu perlu, untuk sedarkan kita. Sedarkan untuk kita yang selamani rasa terlalu selesa sebab terbiasa terbang tinggi. Dan kadang kadang gagal itu perlu supaya kita tahu erti syukur.
Daun yang telah gugur takkan kembali bercantum..... Tapi dari ranting yang sama, akan tumbuh daun baru yang lebih hijau dan segar.

Jika sesuatu pergi, insyaAllah akan datang sesuatu yang lebih baik. Kita sebagai manusia, harus redha. Kerana sekuat apa kita mahu ia kekal, jika ia ditakdirkan untuk pergi ia akan pergi jua, lalu lepaskan supaya tak menahan luka. Takdir bukan sesuatu yang dapat kita kawal...



Bertapa pahitnya pun ia, itulah yang mendewasakan kita. Sabar, ikhlas dan redha. Fix yourself for a better future.... Jika kita tak boleh masa lalu, kita cuba bolehkan diri untuk berubah agar kita boleh mencipta masa depan yang lebih baik..

Lots of love ecahh,

8 comments

Sakinah
9 June 2015 at 20:52

Jatuh itu memang perlu, bukan manusia jika tak rasa erti jatuh. Saya setuju pendapat saudari aisyhah. Good job.. entry best dpt tarik reader :))

9 June 2015 at 20:52

@Sakinah Terima kasih sakinah....

9 June 2015 at 21:20

Allah SWT tidak akan memberi dugaan dan cabaran yang melebihi kemampuan kita, jika jatuh, bangunlah, jika gagal, cuba lagi, InshaAllah kita pasti mampu :)

9 June 2015 at 21:20

thank you girl =)

9 June 2015 at 23:55

love your entry <3

10 June 2015 at 09:50

terbaeik
ilmu terbaik adalah pengalaman

10 June 2015 at 12:15

Daripada kejatuhan itu kita bangkit..bangkit dengan lebih kukuh supaya tidak jatuh lagi kerana tidak mahu merasai kesakitan semalam..

10 June 2015 at 23:11

jangan sedih bila kita berada di bawah . Tapi bersyukurlah kerana tiada atas tanpa wujudnya bawah . Ahakks . Merepek plk >.< . Btw we have to be strong ecah ! We can do it :)

Post a Comment