Friday 8 May 2015

Berubah bukan senang.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 


"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum readers sekalian yang dihormati lagi disayangi. Alhamdulilah entry yang sebelum ni ada yang nak tau lagi life life form six ni, alhamdulilah tak semua orang dapat berfikiran begini. InsyaAllah saya akan reply email yang diterima itu. Aku bukan lah gagah untuk berkata, tapi dengan izin Allah insyaAllah aku akan berkongsi seribu satu cerita yang menarik!

Sejujurnya aku cakap nak berubah ni semua orang mampu. Aku kau hang depa mereka kami kamu semua mampu nak berubah. Serius semua mampu! Serius!!

Yang jadi masalah sekarang ni, kita nak sangat berubah atau kita ni nak tanak je berubah. Yedok? Aku sendiri tak faham diri aku sekarang, sekarang ya sekarang tak, Hek eleh cah!

Aku pernah baca buku pahtu tweet di alam sosial kan, kalau kita NAK, Allah akan bukan jalan seluas luasnyaa, Allah akan beri kemudahan dan kekuatan yang luar biasa dekat kita ni. Haaa masalah nya sikap manusia ni aku sendiri pon mengaku bukan senang tapi tak susah nak senang. 

Tapi kalau kita dah kata tanak, kata takmau, dengan sendiri nya kita akan jadi kreatif untuk mencipta dan mencari pelbagai alasan untuk berubah. Tak pecaya? Aku pecaya angpa pon penah rasa kan gena perasaan tu timbui lagi lagi life a student, sometimes nak jaa takyah baca buku laa apa laa no assgmnet laa apa laa, kan kan kan?

"Susahlah nak berubah...............!"

"Saya dah cuba, Tapi............"


See, macam macam alasan yang kita boleh bagi sebenaqnya. Bukan satu dia tapi beribu ribu alasan kita mampu buat. 

Tapi sampai bila kita nak beralasan? sampai bila nak terus menerus bagi pelbagai alasan? Sampai kita dah tahap merungut ini inu ini inu bla bla bla dan sebagainya................

Disini saya sebagai Aisyhah Nyais memohon maaf kepada reader mahupun sanak saudara yang mengenali diri ini, tidak dilupakan juga kepada sahabat hadal dan sebagainya. Doakan semoga saya dapat jawab exam penggal dua stpm yang akan berlangsung pada 19 sehingga 21 Mei. Doakan! InsyaAllah saya akan kembali dengan entry yang lebih menarik dan mungkin tawaran mendesignkan blog akan dibuka dengan harga yang berpatututan dan murah! 

Lots of love ecahh,

1 comment

8 May 2015 at 20:24

Fighting!!

Post a Comment