Thursday 1 May 2014

Lepasan SPM memeningkan kepala?

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Sungguh ku tak sangka,bila habis spm ini jadinya. Kalau boleh undurkan masa pasti aku undurkan masa. Andai aku dapat beli masa kembali? Sudah tentu kebahagian itu milik aku sendiri. Kalau lah semua benda dalam dunia ni dapat beli apa saja,pasti aku akan beli masa untuk first choice. Siapa tanak kan? Mesti ada ja masa lalu menjadi kenangan sama ada pahit dan manishh.

Hm,untuk adik adik yang tengah berjuang di medan perang,teruskan usaha anda! Kejayaan takkan datang bergolek tanpa usaha yang jitu.Jangan jadi macam aku ni,terkandas di medan peperangan. Result takde lah okay macam orang lain yang straigh A's tu. Aku hanya pelajar yang biasa,tidak mempunyai kelebihan apa pun. Kalau nak diceritakan kisah aku,esok lusa tulat sampai tertunging pun tak habis mehh.

w-nd-rland.tumblr.com

Sejujurnya apabila result ni tak jadi kebanggaan orang memang susah nak ambik kita melanjutkan pelajaran. Aku hanya ada 6 kredit dan subjek sains semua menghamparkan aku kecuali fizik. Tapi aku tetap bersyukur sebab semua lulus. Takpe yakin dengan takdir Allah ^^ Allah dah rancang yang terbaik untuk kita. Mungkin ini bukan jalan yang terbaik untuk kita. 

Mungkin kita tidak berjaya di dunia,tapi ingatlah kita mungkin berjaya di akhirat. Sejujurnya aku rasa sangat sangat sangat down dengan result spm ni. Nak kata tak dijangka tu pun tak pasti lah jugak. Aku tau diri aku macam mana. Hm tapi aku rasa menyesal sangat masa form5. Inilah orang kata nasi jadi bubur. Hahahaha. Bubur kali ni tawar.Kerana apa? Air mata menitis ke dalam nya. " Aisyhah,banyak lagi jalan untuk berjaya dan ini bukan medan untuk berputus asa". Seriusly sebak bila cikgu pesan macam tu. Thanks cikgu cikgu yang selalu bagi aku semangat :')

Aku selalu berazam untuk rajin dan study smart everyday. Tapi aku manusia biasa. Seringkali tersungkur dengan dunia ini. Ada masa aku berada di atas,ada kala nya aku terjatuh ke bawah. Saat jatuh sukar sekali untuk bangun. Tapi aku yakin dengan takdir Allah. Trust Allah!!

Kalau diberi rezeki,ingin aku menjejakkan kaki ke menara gading seperti kawan kawan yang lain. Sapa tanak banggakan mak bapak kan? Rezeki terbentang luas,ayoh semua kita cari jalannya! Usaha & tawakal..

Kepada junior junior yang masih bersekolah,akak mohon semoga korang bertahan ye. Ya bagi korang mungkin susah semua kan? Tapi ingat bila result elok,tak yah mohon pun dah sampai surat tawaran. Tiada kejayaan semanis madu kalau tiada kesusahan sepahit hempedu!! Bila dah habis sekolah,pasti semua akan rindu. Pecayalah padaku :')
Berdoa & bertawakal. Allah lebih mengetahui untuk hambaNya :')

Lots of love ecahh, 

19 comments

1 May 2014 at 12:21

Sabar yer Ecah. Saya pun sama macam awak. Result yang biasa-biasa je. Tapi, alhamdulillah semua lulus kan ? Keep calm and may Allah ease everything XD

1 May 2014 at 12:44

@Anisyamir Leejo Alhamdulilah semua lulus :')InsyaAllah, trust Allah :))

1 May 2014 at 13:01

Alhamdulillah semua lulus :) Daya pun biasa2 je.. Sekarang rindu semua kawan sangat-sangat :(

1 May 2014 at 13:04

@Daya The Sixth ! Kan daya kan? rindu semua T-T rindu nak belajar di sekolah. Hahha

1 May 2014 at 13:32

Hahah tapi Daya tak rindu nak belajar pon hahaha rindu kawan rindu cikgu je hihi

1 May 2014 at 13:46

@Daya The Sixth ! Rindu nak sembang kecang,hahahha xDD

Anonymous
1 May 2014 at 14:52

Terima kasih kak. Entry ni membakar semangat saya sikit :)

1 May 2014 at 14:55

@Mazni Munawar Alhamdulilah. Study smart not hard okay :)) dont warste your time dear. Strive!

1 May 2014 at 16:23

Masih banyak peluang yang terbentang untuk kita semua.. Kejayaan bukan takat di sini saja kan.. Apa2 pun berdoa agar Allah permudahkan semuanya..

1 May 2014 at 16:33

Yeah , kak Aisyhah ! keep calm and trust Allah :)

1 May 2014 at 17:12

@Niena Reen InsyaAllah.

1 May 2014 at 17:12

@cik wieda Syukran wieda. Yes :) You're right!!

1 May 2014 at 19:00

ok la tu dik.. ambik form 6.. try yg terbaik utk stpm.. Insyaallah akan ke menara gading jugak.. ada yg dpt keputusan yg baik dlm spm tp kandas di menara gading.. ada yg dpt keputusan yg x brp ok dlm spm then ambik stpm then dpt melanjut pelajaran ke menara gading hingga habis.. rezeki ada di mana2..

1 May 2014 at 22:11

kawan sy lain smua dapat result gempak except me :') redha je skrang ni.

2 May 2014 at 03:26

alhamdulillah semua lulus ^__^

betul tu.. usaha, doa dan tawakal.. InsyaAllah.. :)

3 May 2014 at 18:50

choose wisely ye cah! :)

3 May 2014 at 23:42

Alhamdulillah semua lulus. Fatin sama gak biasa2 ja. .Lepas ni, memang kena stay focus lah dekat U nnti . Good Luck =D

7 May 2014 at 17:02

okaylah kak semua lulus. jngan lupa doakan wanie ye straight a's for spm! :D

7 May 2014 at 17:02

okaylah kak semua lulus. jngan lupa doakan wanie ye straight a's for spm! :D

Post a Comment