Thursday 3 April 2014

Nagoya,Japan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 "Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

PART 1

Saat aku merindui dirimu, jiwa meronta untuk mendambakan kasih. Tapi apa perlu aku buat disaat untuk mula menyelinap masuk seluruh raga? Bagaikan siang tiada mentari,bagai malam tanpa cahaya purnama. Bagaikan syurga tanpa bidadari. Kau ibarat bagai hembusan terakhir. Usah kau berpaling untuk menanti. 

Opppps! Alamak mukadimah pun ter-jiwang. Well,hampir 4Bulan aku tinggalkan blog tanpa berita yang benar benar. Ade ke yang kisah? LOL :P

Okay,nak cakap nim! Rezeki datang bergolek golek. Aku sendiri tak sangka ia datang dengan cepat. Mak Ayah? Lagi lah tak sangka. Macam bidan terjuk pulak raso eh. Hm Alhamdulilah. Kami sekeluarga dapat menjejak kaki ke Nagoya,Jepun selama hampir seminggu. Tapi raso di hati nim sedih jugok la sebab abang long,abang kesayangan,anak sulung mak ayah tak dapat pergi disebabkan kerja. Nak buat macam mana,nanti abang bawok mak aliyoh adik adik ke luar negara lagi. Boleh? Weweuits.
Mungkin kah ini yang tertulis di tangan takdir? Ku terima perpesihan ini 
Okay kami bertolak pada 28 March 2014 Pada pukul 8.40 Pagi di LCCT. Kami ke airport bertolak dalam pukul 4 pagi dari rumah Mak Teh di Kajang. Hmm niat di hati la kan,niat je tanak tido sampai naik flight. Hahaha. Tapi siap di buai mimpi mimpi indah. Ha ha ha ha.

Okay bosan kan dengar aku bebel panjang panjang ni? Meh tengok gambar yang ceria sebelum pergi,bila balik menangis teresak esak. Hakikatnya ini yang aku rasa :p

 

Ni masa kat dekat LCCT. Ni kat gate 16. 

Ni semuaorg tengah excited nak sampai nagoya. Hahaha. Dapat tengok seseorang kegembiraan terselah dengan nyata bukan maya. Lol.

Fly with us. Hampir 6jam dalam flight. Rasa nak tercaput anggota badan sebab lengguh. 

Ni semua penumpang yang keletihan sampai tidor tak sedar dunia. Cuaca harini tak berapa elok,so rasa gegar dalam flight tu syiok. Nikmat. Tapi dalam hati hanya Allah yang tahu :)


Okay! Kita dah sampai di Airport yang terbesar di Nagoya! Haha. Masa ni otw pergi untuk kastam. Kena la beratur berderet panjang sebab kita pelancong luar negara. Dalam flight lagi kita akan dapat dua kertas untuk di isi butiran diri dan sebab datang ke jepun. Then dekat kaunter tu akan amik cap jari jari telunjuk dan gambar. Eh rasa macam nak buat peace je tapi takut kena marah sebab tak boleh. Dah siap semua cakap ber-omputeh dengan kastam tu terus amik beg. 
Hmm. Setakat ni dulu story morry nye. InsyaAllah next entry kisah di nagoya castle,taman,shopping and banyak lagi! Nantikan next entry. InsyaAllah menarik!!

Salam sayang Nagoya,


5 comments

3 April 2014 at 14:12

omo omo.. bestnyaaa.. hehe. i tot nagoya yang kedai kain tu.. lol

3 April 2014 at 14:12

omo omo.. bestnyaaa.. hehe. i tot nagoya yang kedai kain tu.. lol

3 April 2014 at 19:26

@Aisyah Az Hahaha!Dkt tesco pun ada :P

3 April 2014 at 22:20

hehehe bestnyaa ecahh ..
update lagilaa sayang ..
jgn lupa bagi tips sekali k :*

19 April 2014 at 07:51

Bestnya...Ole2 akak dari sana takde ke?hahaah

Post a Comment