Saturday 1 June 2013

Salam rindu

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Orang kata tanya sama hati apa sebab rindu,nanti jawap hati sebab dah sayang.Ramai orang yang masih belum faham erti kesetian dalam sebuah perhubungan. Ramai yang bertanya kenapa perlu setia? Sedangkan belum tentu kekasih kita itu menjadi pasangan hidup kita? 

Mungkin ramai insan di muka bumi ni dilanda kekecewaan. Ingat,kesetian dalam perhubungan adalah sangat penting,ini kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjawab daripada seseorang untuk menjadikan dirinya hanya satu di hati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih.

Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengatakan cinta kalau kita tak mampu untuk memberikan sepenuh hati.

Ingatlah bahawa,hidup kita seperti roda,tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain,suatu masa kita juga akan dipermainkan. Dan pada waktu itu,penyesalan tidak berguna.Setiap apa yang kita lakukan pasti ada balasnya,hanya masa yang dapat menentukannya cepat atau lambat.

Cintailah seseorang kerana kekurangan,kerana satu saat nanti kamu akan bahagia dengan cintailah sesorang kerana kekurangannya,dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihanya  kerana satu saat kamu pasti akan kecewa ketika kamu tahu kekurangannya.

Mohon maaf atas kehilangan saya yang beberapa minggu hampir sebulan. Cuti pagi petang memang tak sempat nak online. Lagipun lappy buat hal. So mood nak amik tempahan blog or others dah hilang >.< kbai. Take care!!

Lots of love ecahh.

3 comments

1 June 2013 at 09:07

sukaaa entry ni (y)

1 June 2013 at 16:32

yaa.. i love ur entry. inspired me a lot ^.~

1 June 2013 at 17:11

lagi satu kita jgn cintakan seseorg kerana paras rupanya .,hee =3

Post a Comment