Monday 25 March 2013

Perasaan aku bagaikan apa?

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

 Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Jika takut di lambung ombak,jangan berumah di tepi pantai. Sekali fikir ada juga benarnya. Tak semua orang berani membina rumah di tepi pandai walaupun ia agak menarik dan dianggap mewah. Bahaya yang datang tidak siapa menduga,ribut taufan, ombak yang  mengganas bila bila masa boleh berlaku.

Tapi tak semua orang memilik apa yang mereka mahukan. Tentunya tidak kerana laut,ombak dan pantai diibaratkan sebuah kehidupannn.Kehidupan manusia yang ada kala susah,ada waktunya senang,juga sesekali suka dan duka. Anggaplah cabaran yang di bawa oleh ombak,laut dan pantai tu sebagai ujian yang perlu diterima dengan tabah dan redha. Sesungguhnya apa yang berlaku ada hikmah sebaliknya.

Laut,ombak dan pantai yang selalu seiring,mesti disudut nya mempunyai emosi,perasaan dan hati. Hati wanita,sering berlawan dalam mencari kepastian kepada sebuah pengharapan yang tidak ada noktah.Hakikatnya,emosi perasaan dan hati itu juga boleh bersatu menempuh ombak,laut dan pantai dalam mencari sebuah kebahagian yang abadi.



*rehat bersama air nyok* adakah anda tahu apekah itu air nyok? :P Air kelapa~~

Lots of love ecahh,

6 comments

Anie
25 March 2013 at 11:29

Nice entry. Thumps up ecah:P

25 March 2013 at 11:31

tapi siapa sangka disebabkan ombak itulah membuat kita lebih teguh untuk menharungi bandai yang melanda.heeee nice entry akk :D

25 March 2013 at 11:40

ayt yg sgt bgus!!!!

25 March 2013 at 12:11

Wahhh bestnya ada air nyok :)

25 March 2013 at 12:54

gudd..suka baca entri macam ni..:)

25 March 2013 at 20:13

justeru itu kita wajar sentiasa bersedia dan sabar serta redha dalam menghadapi hari2 mendatang..

Post a Comment